Copywriting – jak napisać dobry tekst sprzedażowy?

Prowadzisz sklep internetowy? Chciał(a)byś dowiedzieć się, jakie treści przykuwają uwagę klientów? Może chcesz skutecznie wyróżnić się wśród konkurencji i zbudować silną markę? Przedstawimy kilka tajników, jakimi musi kierować się copywriter aby sprawić, żeby jego tekst stał się skuteczny i przyciągał klientów.

 

Zanim zaczniemy tworzyć tekst, niezwykle ważne jest określenie grupy docelowej, do jakiej dany tekst będziemy chcieli skierować. Najlepiej dokładnie zapoznać się z jej potrzebami i ewentualnymi problemami. Pomocne przy tym będzie stworzenie PERSONY, czyli modelu prezentującego przedstawiciela grupy docelowej. Do jego stworzenia można wykorzystać formularz, który zawierałby następujące dane:

  1. fikcyjne imię i nazwisko;
  2. wiek;
  3. miejsce zamieszkania;
  4. sytuację zawodową;
  5. sytuację rodzinną;
  6. zainteresowania;
  7. sposób korzystania z internetu;
  8. potrzeby.

Ważne jest, aby opisy produktów tworzone były z myślą o określonej personie. Pozwoli to „wejść w skórę” i myśleć o produktach w sposób, w jaki zrobiłby to klient.

Aby Twoje działania były korzystne:

  • stosuj język korzyści, który skłoni potencjalnych klientów do kupna właśnie twojego produktu. Podkreśl jego wartość, a nie samą korzyść jego posiadania. Unikaj opisów, w których są same przymiotniki. Połącz je z rzeczownikami, co zbuduje większą wiarygodność.
  • bądź wiarygodny. Jeśli wychwalasz swój produkt, opisz jego atuty i koniecznie uzasadnij je. Wskaż korzyści, jakie będzie miał klient, kiedy go zakupi. Odwołuj się do praktycznych zastosowań.
  • pobudzaj wyobraźnię. Korzystaj z możliwości nagrywania krótkich filmików o produkcie oraz dodawaj zdjęcia. Staną się one uzupełnieniem uwodzącego tekstu, który stworzysz i zobrazują klientowi wartość produktu.
  • odwołuj się do ciekawych historii. Możesz stworzyć taką, która zobrazuje klientom problem i przemówi do ich emocji. Przykładem może być scenka z życia codziennego, np. pana Y, który od lat boryka się z problemem bólu stawów, objawy nasilają się, jednak nie unika on aktywności fizycznych. Chciałby uśmierzyć swój ból. Z pomocą przychodzi mu absolutna nowość na rynku polskim – maść xyz…
  • pisz w sposób zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy. Nie zawsze wyszukane słownictwo przyniesie pozytywny efekt. Czasem może być wręcz odwrotnie, dlatego nie przesadzaj z udziwnianiem.

Pamiętaj!

Profesjonalny copywriter to rzemieślnik, który od początku do końca planuje to, co chce napisać. Nie jest głuchy na potrzeby klientów oraz ma oczy szeroko otwarte na rynek, dla którego pracuje.

Justyna Konarska