Media społecznościowe w pracy architekta wnętrz

Czy media społecznościowe mogą pomóc biurom architektonicznym w budowaniu znaczącej rozpoznawalności i zwiększaniu poziomu sprzedaży?

 

Na początek należy wyodrębnić cele obecności firmy architektonicznej w social media. Są to:
Zwiększenie rozpoznawalności pracowni architektonicznej. Przełoży się to na wzrost zasięgów, poziomu zaangażowania użytkowników, a także liczby wzmianek o marce w sieci.
– Nakierowanie działań na sprzedaż usług.  Jest to cel długoterminowy i osiągalny na końcu, po etapach zapoznania z marką oraz nawiązania komunikacji. Niewątpliwie cel ten jest najważniejszy.
Nawiązanie kontaktów z nowymi potencjalnymi klientami.

Najlepsze kanały social media dla architektów

 

Platforma służąca do komunikacji w social mediach zależna jest od niszy w jakiej porusza się dane biuro. Można jednak śmiało stwierdzić, że Facebook jest pozycją obowiązkową. Skupia szeroki przekrój społeczeństwa, jest najbardziej rozpoznawalną platformą, a także posiada najbardziej rozwinięte narzędzia reklamowe. Podczas tworzenia reklamy można dzięki nim precyzyjnie „wycelować” reklamę do odpowiednich odbiorców, minimalizując dzięki temu koszty  i podnosząc efektywność kampanii.

LinkedIn – może być doskonałym uzupełnieniem Facebooka. Przy ukierunkowaniu biura na pracę dla klientów biznesowych B2B warto rozważyć prowadzenie konta na LI. Prócz prowadzenia komunikacji tylko na stronie biura, warto rozważyć też interakcję poprzez kluczowe osoby w biurze. Dyskusje poruszane na takich kontach, a także w grupach zwiększą rozpoznawalność marki i spowodować napływ nowych klientów.

Instagram – bardzo ważne narzędzie w pracy każdego artysty. Pozwala umieszczać obrazy (fotografie, projekty, realizacje) z oznaczeniami lokalizacji, oznaczeniami innych osób, a także umieszczać krótkie wideo. Odpowiednio oznakowane posty trafią do danej grupy klientów – np. mieszkańców Rzeszowa, bo tam została oznaczona lokalizacja. A może akurat trafi na kogoś kto szuka projektanta wnętrz i styl tego biura spodoba mu się najbardziej? Instagram warto wykorzystać do umieszczania swoich realizacji oraz do odpowiadania na często zadawane pytania. Takie odpowiedzi można nagrać w postaci relacji lub krótkiego wideo zamieszczonego w poście. O zaletach i funkcjach Instagrama przeczytacie więcej w innych naszych artykułach.

YouTube – tu pokażesz najwięcej detali w swojej pracy i omówisz to, na co w zwykłych postach i krótkich filmach brakuje czasu. Odważ się i wykorzystaj, bo ta platforma daje potężne możliwości.

Co będzie szczególnie emocjonalnie odbierane przez potencjalnych klientów?

 

W efektach pracy architekta nic nie może być bardziej fascynujące dla widzów niż oglądanie efektów „przed i po”. To zawsze robi wrażenie! Należy jednak pamiętać, aby zdjęcia przed realizacją projektu były zrobione w podobnych warunkach jak te robione po realizacji.
Jeśli nie jest to wnętrze, a nowy budynek lub gruntowny remont całego kompleksu warto nagrać timelapse, czyli nagranie powstawania budynku w przyspieszonym tempie. To się ogląda jak dobry film w kinie! Naprawdę warto!

Na uwagę zasługują również „porady eksperta” – cykl postów, w których opisywane są najczęstsze problemy klientów lub po prostu porady architektoniczne. 
Jeszcze ciekawszą formą są filmy, gdzie pracownicy biura występują w roli ekspertów i omawiają dane zagadnienie bądź jakąś realizację, nad którą pracują. Live na Facebook lub YouTube to forma kontaktu bezpośredniego z klientami, gdzie wystąpienie odbywa się na żywo przed kamerą. W ostatnim czasie bardzo doceniania i pożądana forma kontaktu z klientami. Biura architektoniczne upatrzyły sobie w tym sposób na dalekosiężną i niskobudżetową reklamę. Sprawdźcie sami!

Może Wasz biznes kręci się dobrze bez social mediów? Gratulujemy! To świadczy o wysokiej jakości usługach oraz nieposzlakowanej opinii. Pamiętajcie jednak, że prowadzenie social mediów nie zaszkodzi, a na pewno pomoże. Może się przecież okazać, że niedługo wszystkie biura dookoła będą aktywnie prowadziły swoje reklamy w social mediach, a Wasza firma będzie postrzegana jako gorsza, ponieważ nie ma jej w internecie. W dobie rozwijającego się świata online trzeba pamiętać, aby nie wypaść z jego trybu.

Powodzenia!