Sklep internetowy – jak go promować, by przynosił zyski?

Zakładając sklep internetowy należy na początku założyć cele, które chce się osiągnąć.
Trzeba zastanowić się jakie zyski ma przynosić sklep, co będzie w nim sprzedawane, do jakiej grupy docelowej będzie skierowany. Jeżeli sklep zostanie założony bez tych podstawowych założeń i będą do niego dodawane produkty z różnych dziedzin, inaczej mówiąc „wszystko i nic” – to taki sklep jest z góry skazany na porażkę.

Formy reklamy sklepu e-commerce

Gdy już zostanie ustalone co będzie sprzedawane w sklepie internetowym, trzeba zastanowić się nad formami reklamy tego sklepu. W gąszczu różnego rodzaju sklepów, które zalewają internet bez reklamy bardzo trudno jest się „wybić” na internetowym rynku. Jest wiele rodzajów form reklam, które można wykorzystać do promowania sklepu internetowego.

Poniżej omawiamy kilka z nich:

Pozycjonowanie – jest to najprościej rzecz ujmując poprawianie pozycji wyszukiwania sklepu w Google. Jeżeli sklep ma przynosić realne zyski to powinien być wypozycjonowany. Jest to szereg złożonych zabiegów, które samemu zrobić nie jest łatwo, dlatego pozycjonowanie powinno się koniecznie zlecić wyspecjalizowanej agencji reklamowej. Efektem wprowadzenie pozycjonowania będzie większy ruch na stronie, więcej wejść z wyszukiwarki, a co za tym idzie – większa sprzedaż.

Reklamy Google Ads – Reklama w Google – Google Ads to rozbudowany system służący do publikacji reklam w Internecie. Charakteryzuje go możliwość wykorzystania wielu kanałów, formatów reklam, precyzyjnego targetowania oraz niemal nieograniczone możliwości optymalizacji z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi statystycznych.

Najczęściej kojarzony z wyszukiwarką, otwiera przed swoimi użytkownikami możliwość dotarcia do potencjalnych klientów z przekazem reklamowym, korzystając z powierzchni w milionach serwisów internetowych. Jej stworzenie najlepiej zlecić agencji reklamowej. Należy zaznaczyć, że nie jest to najtańsza forma reklamy, ale na pewno jest opłacalna.

Obecność i promocja w social mediach – Klienci są wszędzie, a w obecnych czasach najwięcej  czasu spędza się w social mediach, dlatego tam musi być też reklama sklepu internetowego.
Przeglądając Facebook lub Instagram łatwo zatrzymać się na czymś, co przykuło naszą uwagę. Świetnym przykładem jest reklama ubrań. Jeśli algorytmy „wyłapią”, że szukaliśmy np. sukienki, szybko będą prezentowały nam sukienki na Facebooku i Instagramie. 

Przewijając bezcelowo tablicę lub relacje, klient zatrzyma się na tym, co mu się podoba. Dzięki tak umieszczonym reklamom sklep stanie się bardziej rozpoznawany i ścieżka dotarcia do niego będzie dużo łatwiejsza poprzez chociażby umieszczanie linków do danego produktu pod zdjęciem lub bezpośrednio w reklamie.

Influencer marketing – Jest to metoda, która pozwala na wykorzystanie znanych twarzy do reklamy swoich produktów. Takie osoby to znani YouTube’rzy, regionalne gwiazdy sportu/muzyki. Prowadząc sklep ze sprzętem AGD czy kosmetykami można wysłać produkty do recenzji twórcom internetowym. W przypadku ubrań warto nawiązać współpracę ze znanymi osobami z okolicy i zlecić sesję zdjęciową, gdzie modelem będzie znana postać.

Content Marketing – Prowadź bloga edukacyjnego. Dziś większość problemów kończy się rozwiązywaniem go „Wujkiem Google”. Jeśli Twoje produkty mogą rozwiązać jakiś problem, to koniecznie pisz Bloga. Może okazać się, że wskazówki będą bardzo trafne, a dzięki temu opisany w nich produkt stanie się „potrzebą” czytelnika.

Załóżmy, że młoda mama ma problem z ostrymi kantami w swoich szafkach, bo jej dziecko zaczyna raczkować i obawia się o jego bezpieczeństwo. Ty posiadasz w swoim sklepie artykuły dziecięce i różnego rodzaju zabezpieczenia do domu. Mama czytając merytoryczne porady odwiedzi sklep, aby zobaczyć rozwiązania i znajdzie tam więcej niż szukała – dokona zakupu. Szybkość transakcji, miła obsługa i starannie zapakowane artykuły wywrą pozytywne wrażenie na mamie i wróci tam jeszcze raz, a nawet pochwali sklep i powie o nim sąsiadkom.

E-mailing – Nie każdy konsument lubi tę formę promocji sklepów, ponieważ zazwyczaj dostaje maile marketingowe z dziesiątek sklepów, co tworzy irytujący SPAM. Przede wszystkim problemem jest to, że  klient nie codziennie ma potrzebę kupienia danego rodzaju rzeczy, ale wysyłając maila do swoich klientów cały czas pozostaje się w ich świadomości. Jest też większa szansa, że wróci do sklepu widząc maila z promocją lub nowościami. A może akurat planował zakup nowego kremu, a mail o promocji tylko przyspieszył decyzję zakupową?

Live – Nowoczesna coraz bardziej popularna forma reklamy na Facebook lub YouTube, polegająca na wystąpieniach na żywo przed kamerą do swoich klientów i osób potencjalnie zainteresowanych. W przypadku sklepu internetowego, warto aby pokazywać jak powstają poszczególne produkty, jakie mają zastosowania, efekty ich działania oraz jak się prezentują. Można też nagrywać edukacyjne Live np. w przypadku kosmetyków, gdzie omawiane będą poszczególne składniki, zalecenia lub przeciwwskazania. Klient szybciej zdecyduje się na zakup od kogoś kto dał mu darmową wiedzę, niż w przypadkowym sklepie internetowym.

Porównywarki cenowe – Bardzo ciekawe miejsce dla reklamy sklepu internetowego, szczególnie takiego, który w asortymencie ma powtarzalne, popularne produkty np. sprzęt AGD lub książki. Warto nawiązać współpracę z porównywarkami typu ceneo.pl czy skąpiec.