Jak bez generowania dużych kosztów przenieść sprzedaż produktów/usług do internetu?

Sprzedaż przez całą dobę, lepsza konkurencyjność i dotarcie do szerokiej grupy klientów sprawiają, że coraz więcej sklepów stacjonarnych decyduje się na uruchomienie sprzedaży online.

Tani sklep internetowy

Uruchomienie własnego sklepu internetowego nie musi być drogie. Istnieją narzędzia, które umożliwiają bezpłatne tworzenie prostych sklepów internetowych. Grafika i wygląd sklepu jest wybierana przez użytkownika i całość zajmuje niewiele czasu. Problem pojawia się wraz z rozwojem sklepu, gdy pojawia się potrzeba wdrażania nowych funkcjonalności lub w przypadku awarii technicznej czy nagłej zmiany. Wówczas obsługa techniczna jest utrudniona, a właściciel naraża się na zbędny stres i utratę danych oraz zamówień. 

Pewny i profesjonalny sklep internetowy

Lepszym sposobem jest zlecenie budowy strony internetowej z funkcją sklepu dla agencji reklamowej lub informatykom i grafikom. Zadbają oni o odpowiednie pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, zaprogramują łatwy i czytelny interfejs na bazie swoich doświadczeń, a także wdrożą odpowiednią kolorystykę i styl całej strony. Wszystko po to, aby sklep był prosty w użytkowaniu i intuicyjny. Nieprzemyślane lub robione „po swojemu” strony mogą zirytować klienta i spowodować jego wyjście ze sklepu zanim zdąży się rozejrzeć. Informatycy zadbają również o miejsce na serwerze, gdzie będą umieszczane zdjęcia oraz inne treści dostępne w sklepie. Takie rozwiązanie zapewni dostęp do pomocy technicznej i fachowej porady praktycznie w każdej chwili, jednak ma też adekwatną do takiej obsługi cenę.

Tanio i profesjonalnie ?

Znacznie tańszym rozwiązaniem jest stworzenie sklepu internetowego przy pomocy platformy e-commerce, czyli gotowego pakietu oprogramowania do sprzedaży online. Dzięki integracji z wieloma narzędziami do marketingu, logistyki czy obsługi szybkich płatności, tworzenie sklepu zajmuje w tym przypadku mniej czasu, a nad bezpieczeństwem danych i stabilną pracą platformy czuwa zespół ekspertów. Wszystkie niezbędne certyfikaty, dodatkowe aplikacje czy księgowość elektroniczną otrzymujesz w ramach przystępnej opłaty abonamentowej.

Bezpieczeństwo sklepu

Należy też pamiętać, aby strona była zabezpieczona certyfikatem SSL – coraz więcej kupujących kieruję się bezpieczeństwem robienia zakupów w internecie i nie chce podawać swoich danych adresowych niewiarygodnym stronom.

Mobilny sklep

Kolejną ważną kwestią jest dostosowanie sklepu do urządzeń mobilnych. W dobie szybkiego życia większość osób często nawet nie ma czasu usiąść przy komputerze, dlatego tak ważne jest, by każdy sklep był przyjemny w obsłudze dla użytkowników mobilnych.

Czego nie powinno zabraknąć w sklepie?

Płatności elektroniczne – bramki PayU, DotPay, eCard, Przelewy24 czy PayPal, BLIK itp.

Elastyczne metody wysyłki – Klient ceni sobie możliwość wyboru dostosowaną do jego potrzeb.

 Darmowa wysyłka – to jest bardzo często czynnik decydujący o zakupie.

Estetyka sklepu internetowego

Ważną kwestią jest tworzenie zdjęć na aukcje internetowe. Można zlecić to firmie fotograficznej, ale tańszym sposobem jest robienie tego samemu.
W zależności od produktów istnieją różne opcje. Jeśli sklep dotyczy ubrań – można znaleźć modela/modelkę w bliskim otoczeniu i poprosić o możliwość zaprezentowania ciuchów do zdjęć. Ważne, aby pomieszczenie było jasne a zdjęcie możliwie najlepszej jakości.
W przypadku niewielkich sprzętów można kupić namiot bezcieniowy odpowiednich rozmiarów i znaleźć w domu miejsce na jego rozstawienie. Wystarczy nawet mniej niż metr kwadratowy!

Czym robić zdjęcia?

Na pewno robienie zdjęć na aukcję kojarzy się z niebotycznymi kwotami. Nic bardziej mylnego! Wystarczy telefon komórkowy z dobrym aparatem fotograficznym. Odpowiednie warunki oświetleniowe pozwolą zrobić ładne, wyraźne i nasycone zdjęcie. Później można je delikatnie poprawić w darmowym programie do obróbki zdjęć (np. PhotoScape). Zdjęcia na aukcje internetową nie muszą mieć wielkich rozmiarów, dlatego wystarczy w zupełności aparat w smartfonie!