Jak stworzyć dobry opis produktu do sklepu e-commerce?

Opisując produkty do sklepu internetowego należy pamiętać, aby opis ten był przystępny i łatwy w odbiorze dla wszystkich użytkowników sklepu. Nie należy pisać do ogółu tylko do konkretnej grupy osób, która może być zainteresowana kupnem danego produktu. Jeśli dany opis jest skierowany do dużej i bliżej nieokreślonej grupy odbiorców, będzie on skierowany tak naprawdę do nikogo. Inaczej będzie wyglądał opis zabawek dla dzieci, a inaczej opis kosmetyków do włosów dedykowanych dla fryzjerek.

Zacznij zatem od wyobrażenia sobie docelowego klienta

Jakie pytania może sobie zadawać przed zakupem?

W jakim może być wieku – czy w związku z tym nie lubi niektórych sformułowań?

Czy docenia on określony typ poczucia humoru? Jeśli tak, to jaki?

Zastanów się, jak sprzedałbyś dany produkt swojemu klientowi, gdyby stał z Tobą twarzą w twarz w stacjonarnym sklepie. Postaraj się wtedy zaimplementować podobny styl wypowiedzi do tworzonego opisu. Dzięki temu stworzysz komunikat, który w naturalny sposób trafi do klienta.

Każdy z nas widział kiedyś opis pełen wyszukanych słów określających wspaniałość i wyjątkowość danego artykułu. Tak bardzo byliśmy zarzuceni tymi epitetami, że aż mogliśmy pomyśleć: „tak tak..na pewno”. Znamy to? Dlatego bardzo ważne jest, aby mówić prawdę i zbędnie nie koloryzować.
Jeśli już bardzo chcemy podkreślić wyjątkowość, oryginalność i niepowtarzalność tego produktu, to należy poprzeć ten opis argumentami technicznymi lub autentycznymi historiami innych klientów.

Sprzedaż, niezależnie czy w internecie, czy w rzeczywistości powinna opierać się o prezentowanie korzyści płynących z cech danego produktu, a nie zasypywać klienta cechami, których w większości nie rozumie. Klienta nie obchodzi czy produkt ma daną techniczną cechę, ale to czy wpływa ona na np. trwałość produktu i czas jego eksploatacji.

Zastąp sprzedawcę

Bardzo wiele osób robi zakupy w internecie dopiero późną nocą, gdy często nie działa już infolinia sklepu ani czas z obsługą. Aby klient mimo wszystko poczuł się jak w prawdziwym sklepie należy w opisie się zatroszczyć o to, o co mógłby zapytać w rzeczywistości. Przykładowo: jeśli jest to sklep z damską odzieżą, można w opisie zaznaczyć na jakie okazje będzie pasował dany strój. Warto też zaproponować dodatki do tego ubrania i dołączyć do nich linki, albo przynajmniej grafikę. Produkt zaprezentowany w zestawieniu z innymi współgrającymi z nim rzeczami będzie dużo łatwiej zapadał w świadomość klienta.

Zasada owczego pędu skłania kupujących do zakupu tych rzeczy, które przez ich znajomych zostały już kupione. Tu rodzi się potrzeba dodania opinii innych klientów sklepu, aby opis był wiarygodny.  

Jeśli sklep internetowy oferuje kosmetyki, suplementy czy nawet ubrania warto wyróżnić jego składniki wraz z opisem korzyści, które te składniki wnoszą.
W przypadku kosmetyków można również dodać ważne informacje o tym, z jakimi składnikami nie łączyć danego produktu lub o tym, które składniki wzmocnią działanie danego kosmetyku. W przypadku ubrań można zaznaczyć, że dany składnik odpowiada np. za elastyczność tkaniny, ciepło, podatność na zginanie. Natomiast przy produktach AGD czy materiałach budowlanych można opisać jak dane składniki wpływają na trwałość, ścieralność czy wytrzymałość produktu.

Estetyka tekstu

Opis na stronie powinien być przejrzysty. Najważniejsze korzyści należy wyróżnić. Całość podzielić na akapity i nie używać wyszukanych czcionek, tylko skorzystać z prostych i przyjemnych dla oka.
Całość można uzupełnić grafikami, jeśli takie są potrzebne. W przypadku prezentowania np. podkładki pod laptop, która może być ustawiona na kilka sposobów należy dołączyć zaprezentowane możliwości w sposób graficzny.

Jeśli Twój sklep pędzi, a Tobie brakuje czasu na tworzenie opisów dla nowych produktów lub do tej pory nie poradziłeś sobie z tym zadaniem poproś o pomoc agencję reklamową. Specjalista pomoże wydobyć najważniejsze cechy produktu i nauczy Cię jak robić to profesjonalnie. Możesz także zlecić robienie takich opisów. Zaoszczędzisz w ten sposób czas. Zajmiesz się czynnościami, które dla  Twojego biznesu są najważniejsze i przynoszą realne zyski.