Czy musisz mieć blog firmowy? Część druga  

Wiesz, jaki jest niedrogi sposób na to, aby twoja strona pojawiała się wyżej w wynikach wyszukiwania? To blog firmowy. Jeszcze go nie masz? To błąd!

W poprzednim artykule, który pojawił się na naszym blogu, mogłeś przeczytać o korzyściach, jakie daje prowadzenie bloga firmowego z perspektywy człowieka.  Oczywiste jest, że działania e-marketingowe nie mogą być tylko i wyłącznie nastawione na czynnik ludzki. Dlatego dobrze prowadzony blog firmowy wspiera także działania SEO. Jak więc go prowadzić, aby pomógł nam on znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania?

Unikalne treści

Najważniejszą zasadą jest tworzenie unikalnych treści. Po pierwsze, jest to szacunek dla naszych czytelników, po drugie, za duplicate content możesz zostać ukarany przez Google, a co za tym idzie, twoja witryna w ogóle nie będzie się pojawiać w wynikach wyszukiwania.

Szukanie na „długi ogon”

W treściach na blogu firmowym powinny pojawiać się także frazy kluczowe, w tym tak zwany „długi ogon”. Czym one są? Zapytaniami, które najczęściej użytkownicy internetu wpisują w wyszukiwarkę. Dlatego, jeśli frazy kluczowe pojawią się w twoim tekście, to rośnie szansa, że internauta natrafi na twój blog.

Google docenia systematyczne dodawanie treści

Google promuje te strony, które dodają na bieżąco nowe treści. Ponadto, jest to dla niego sygnał, że strona rozwija się, a co za tym idzie, jest wartościowa, więc warto umieścić ją wyżej w wyszukiwarkach.

Źródło nowych linków do strony

Blogi świetnie sprawdzają się także, jako element strategii link building.  Dobrą treścią w sposób naturalny dzielą się internauci, zarówno na swoich stronach, jak i w mediach społecznościowych. Gdy tak się dzieje, budowany jest zarówno potencjał danego artykułu, jak i strony, na której się znalazł.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, że posiadanie bloga firmowego to świetne narzędzie do tego, aby zwiększyć liczbę klientów. Co więcej, gdy blog jest prowadzony systematycznie, a do tego pojawiają się na nim ciekawe i wciągające treści, to zakochają się w nim nie tylko klienci, ale i roboty Google.

Jeśli nie wiesz, jak się zabrać do tworzenia bloga lub brak ci systematyczności – skontaktuj się z nami! Prowadzenie blogów firmowych to dla nas łatwizna. 🙂