Czy musisz mieć blog firmowy? Część pierwsza

Wciąż szukasz efektywnych narzędzi marketingowych, które przyciągają klientów? Potrzebujesz zbudować w sieci wizerunek eksperta, któremu można zaufać? Jeśli chociaż na jedno z pytań odpowiedziałeś: „tak”, załóż bloga firmowego!

To niedrogie i skuteczne narzędzie, gdzie możesz stworzyć najlepsze miejsce do promowania swoich usług i produktów. To właśnie tam możesz zamieszczać wartościowe teksty, które przyciągną do twojej marki nowych klientów.

„Generator” pomysłów

Blog firmowy, to także „generator” pomysłów do social media. Od jakiegoś czasu w marketingu funkcjonuje coś takiego jak „recykling treści”. Są takie branże, gdzie czasem trudno dostarczać inne tematy na bloga, inne do social mediów i jeszcze inne np. do potcastu.

Wówczas np. wpis firmowy pt. „9 sposobów na…” można wykorzystać, jako 10 tematów do social mediów. Jeden z nich może zachęcać do przeczytania nowego wpisu na blogu, a kolejne 9 być cyklem postów, gdzie za każdym razem zdradzamy jeden ze „sposobów na”.

Fundament kampanii contentmarketingowych

Prowadzenie bloga to także fundament do tworzenia kampanii contentmarketingowych. Wartościowy tekst, odpowiednio wypromowany, często służy, jako narzędzie do zdobywania nowych klientów oraz powiększenia listy newsletterowej.

Miejsce, na opowiedzenie własnej historii

 Na swoim blogu firmowym możesz także opowiedzieć o misji i idei twojej marki, o tym, dlaczego ona powstała i co jest dla niej najważniejsze. To także miejsce, gdzie możesz opisać nietypowe historie, które wydarzyły się w twojej firmie itp. Opowiedziana w ciekawy i niebanalny sposób historia biznesu, którym zarządzasz, sprawi, że z łatwością wyróżnisz się na rynku.

Pomaga utrzymać i ulepszyć kontakt z klientami

Blog może także posłużyć do komunikacji marki z klientem. To tu z łatwością możesz stworzyć treści, które w sposób wyczerpujący odpowiadają na najczęściej zadawane przez twoich klientów pytania.

Wizerunek eksperta

Na blogu możesz pochwalić się także swoją specjalistyczną wiedzą, która pomaga rozwiązać określone problemy klientów. Tworzenie takich wartościowych treści podkreśla twoją wiarygodność.

Pomaga ci się wczuć w potrzeby klientów

Gdy tworzy się treści na blog firmowy, wówczas intensywnie myśli się o tym, jakie problemy naszych potencjalnych klientów, może rozwiązać nasz produkt/usługa. Mając te wiedzę, możemy nieustannie ulepszać naszą ofertę, aby realnie odpowiadała ona na potrzeby naszych klientów.

Podsumowanie

Powyższe korzyści to tylko niektóre zalety prowadzenia bloga firmowego. Kolejne przedstawimy już niebawem w nowym wpisie na naszym blogu!

Jeśli to, co już przeczytałeś, przekonało cię do tego, aby tworzyć bloga firmowego, ale nie masz na niego pomysłu ani czasu – skontaktuj się z nami!

Gwarantujemy systematyczną dostawę wysoko jakościowych treści, które podbiją serca zarówno twoje, jak i twoich klientów!