Marketing internetowy w firmie. Dlaczego jest ważny?

Dziś klienci są w interencie, dlatego jeśli chcesz ich pozyskać, to twoja firma też tam musi być i efektywnie do nich docierać. Jak? Poprzez marketing internetowy. Czy jest ci potrzebny, gdy prowadzisz biznes w XXI wieku? Tak, a okres pandemii pokazał, że nawet bardzo.

Czym więc jest marketing internetowy? To wszelkie działania w sieci, które promują twoją firmę, markę, produkt lub usługę w korzystny dla ciebie sposób. Efektem takich działań jest większa widoczność twojej firmy w internecie a jednym z najczęściej używanych w tym celu narzędzi jest między innymi strona www.

Marketing internetowy to więź marki z odbiorcą

Marketing internetowy to także budowanie i utrwalanie więzi marka – odbiorca z akcentem na tego drugiego. Dlaczego? Bo tradycyjnym modelu marketingowym odbiorca działań wizerunkowych i reklamowych był bierny. W e-marketingu staje się on partnerem w dialogu, który wyraża swoją opinie na temat podjętych działań.

Jeśli chodzi o formy marketingu internetowego, są one bardzo różne. Jedną z nich są działania związane z pozycjonowaniem strony. Chodzi tu zarówno o tzw. SEO techniczne, jak powiązany z tym marketing treści. Tak, treści także wpływają na pozycje twojej strony w wyszukiwarkach. Aby tak się zadziało, muszą one zawierać odpowiednio dopasowane frazy kluczowe, być unikatowe, merytoryczne oraz jasno i klarownie napisane.

Content marketing sprawdza się także przy budowaniu eksperckiego wizerunki marki. Temu służy m.in. prowadzenie bloga firmowego, tworzenie newsletterów dedykowanym odbiorcom lub webcastwów. Działania mają wyróżnić firmę na tle konkurencji, mają zbudować zaufanie klientów, a także ich lojalność.

Kolejną kwestią są social media. To one dają możliwość promowania biznesu bezpłatnie. To także miejsce, gdzie zachodzi bardzo dynamiczna relacja marka-konsument. Social media umożliwiają nam także tworzenie reklam zorientowanych na naszą grupę docelową.

Korzyści, jakie płyną z marketingu internetowego dla firmy to:

  • mierzalność efektów. Każde działania w interencie można dokładnie przeanalizować i sprawdzić na podstawie dostępnych danych, czy zadziałały, czy lepiej coś zmienić;
  • docieranie do klientów przez całą dobę. Jednią są rannymi ptaszkami, inni nocnymi markami. Prowadząc działania marketingowe w interencie z łatwością możesz trafić zarówno do jednych, jak i drugich;
  • personalizacja komunikatów marketingowych i precyzyjne wybieranie grup docelowych. Dzięki takim możliwością np. produkty dedykowane dla mam nie trafiają do mężczyzn, a informacje ze świata motoryzacji do miłośników kina. Dla ciebie to oszczędność czasu i pieniędzy, ponieważ trafiasz do swoich potencjalnych klientów, a nie przypadkowych użytkowników internetu;
  • interakcja z odbiorcami. Gdy działasz w internecie niemalże od razu dostajesz odpowiedź, czy twoje działania marketingowe mają sens;
  • szansa na to, aby wykreować pozytywny wizerunek twojej firmy.

Marketing internetowy – postaw na fachowców!

Należy jednak pamiętać, że aby marketing internetowy przynosił określone korzyści, musi zostać odpowiednio zaplanowany i wdrożony.  Dlatego jeśli chcesz na poważnie zaistnieć w internecie, warto postawić na fachowców w tej branży, a w szczególności na Agencję Kreatywną „AjPiMedia”.  Oni zajmą się:

  • twoimi social mediami;
  • PR;
  • blogiem firmowym oraz treściami na stronę www, social media, czy do kampanii mailowej;
  • identyfikacją wizualną i strony www.

Gotowi na stworzenie lepszego wizerunku w sieci?