Każdy mieszkaniec większego i mniejszego miasta z pewnością bez trudu zauważy jak wielki BUM jest na branżę nieruchomości. Ta dziedzina gospodarki przeżywa prawdziwy rozkwit i to już od wielu lat. Dookoła widzimy nowe budynki, nowe bloki, a także całe osiedla. Buduje się dużo bo jest spore zainteresowanie, ale też konkurencja wśród deweloperów jest niemała.
Promując usługi deweloperskie należy zdać sobie sprawę z tego, że wszelkie działania reklamowe w internecie mają swój konkretny cel. Ustawiając kampanie reklamowe w branży budowlanej warto zdecydować do kogo kierowana jest reklama. Można pogrupować docelowych klientów na osoby szukające mieszkania dla siebie, osoby szukające mieszkania dla dzieci oraz inwestorów. Nieuniknione jest też poznanie konkurencji, zwłaszcza tej bezpośredniej.
Przed rozpoczęciem promocji warto zastanowić się do kogo chcemy kierować działania promocyjne, reklamowe, gdyż inne grupy zwracają uwagę na inne aspekty związane z usługami deweloperskimi.
WWW to podstawa
Prowadząc jakąkolwiek działalność powinno się posiadać stronę z ofertą. To nasza wizytówka w sieci. Owszem, jeśli na Twoje usługi czeka się miesiącami, bo masz tak dobrą jakość, że nie potrzebujesz reklamy, to możesz sobie dać z tym spokój, ale w każdym innym przypadku warto zainwestować w stronę www ponieważ zyskujesz wówczas w oczach klienta.
Zakup mieszkania, zwłaszcza na kredyt to miesiące oczekiwania i „załatwiania papierów”. Klient chciałby, aby od a do z ten proces został przeprowadzony pod okiem specjalistów. Szczególnie dotyczy to dewelopera. Stałe miejsce w sieci jest dobrze postrzegane przez potencjalnego klienta. Ludzie chcą być pewni, że powierzają swoje pieniądze i czas nie jest dobrze inwestowany, a deweloper nie upadnie przed ukończeniem budowy. W związku z tym warto, by na stronie pojawiły się informacje budujące zaufanie takie jak ukończone budowy, galeria postawionych budynków, zdjęcia gotowych mieszkań itd. Jednym ze sposobów budowania zaufania może być również przedstawienie informacji na temat sytuacji finansowej firmy oraz planów dalszego rozwoju. Będzie super jeśli na stronie znajdą się wizerunki osób pracujących z danym deweloperem, a na pewno wizerunki osób wyznaczonych do kontaktu z klientem.
Firmy deweloperskie przynoszą z reguły spore dochody, więc warto ich ułamek zainwestować w rozwój BLOGa firmowego. Możecie umieszczać tam informacje, które będą interesowały poszczególne grupy docelowe. Warto opisywać takie kwestie, o jakie najczęściej pytają klienci, Są to informacje np. o tym jak wygląda proces zakupu mieszkania, jak pozyskać kredyt, jak zaaranżować określony układ mieszkania. Ciekawym pomysłem jest też nawiązanie współpracy z architektem wnętrz, by na blogu pisać o poradach dotyczących ekonomicznego i ergonomicznego urządzania mieszkania. Dzięki temu blog będzie czytany przez szersze grono osób, które w przyszłości mogą być zainteresowani zakupem mieszkania, niekoniecznie od razu.
Opisując oferty poszczególnych budynków lub mieszkań warto określić ich lokalizację w oparciu o ciekawe punkty infrastruktury lub ośrodku kulturowe. Klient będzie mógł zdecydować czy dana lokalizacja będzie dla niego odpowiednia jeśli planuje dzieci, jeśli pracuje za miastem bądź w centrum lub jeśli chce wynajmować mieszkanie studentom. Może się okazać, że o wielu zaletach danego miejsca nawet nie wiedział, a to będzie dodatkowym plusem skłaniającym do zakupu.
Jak wyglądamy w GOOGLE?
Niezależnie od tego, jak piękną stronę stworzy grafik i informatyk, może się okazać, że nie będzie ona odwiedzana. By po wpisaniu określonych haseł w Google przez zainteresowane osoby, wyświetliła się Wasza strona należy zadbać o jej dobre pozycjonowanie. Pozycjonowanie strony deweloper powinien oprzeć na wyborze odpowiednich słów kluczowych związanych generalnie z rynkiem deweloperskim, branżą budowlaną, rynkiem nieruchomości, ale także z lokalnym rynkiem mieszkaniowym, najważniejszymi potrzebami, oczekiwaniami grup z danego rejonu względem zakupu mieszkania, itp. Pozycjonowanie znaczeni poprawi regularne prowadzenie bloga, o czym wspominałam powyżej. Warto zadbać też o to, by deweloper był obecny na Mapach Google. W tym celu warto założyć konto Moja Firma Google.
Reklamy Google – Google Ads (Adwords)
A co to? Google Ads (kiedyś Google Adwords), to system reklamowy firmy Google umożliwiający wyświetlanie reklamy tekstowej i produktowej w wyszukiwarce, reklamy graficzne (banerowe) w sieci reklamowej Google Display Network oraz reklamy wideo w portalu YouTube. Przy prowadzeniu kampanii reklamowej Google Adwords należy pamiętać o doborze odpowiedniej grupy docelowej i przetestować kilka możliwych wariantów reklamy, tak aby efekty z kampanii były jak największe. Nie polecamy robić tego bez odpowiedniego przygotowania, bo można niechcący stracić pieniądze i nic nie zyskać oprócz zniechęcenia. Warto, by robił to ktoś wprawiony w boju 😉
Social Media – konieczna konieczność 😉
Dlaczego tak mówię?
Odpowiedz sobie na pytanie: gdzie obecnie są ludzie, a raczej ich uwaga, szczególnie w czasach pandemii, gdzie ruch jest ograniczony?
Oczywiście, że w szeroko pojętych social mediach. Czy nadal muszę tłumaczyć, że trzeba być w nich obecnym? Chyba nie 😉
Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie można budować zaufanie do marki oraz wskazywać potencjalne korzyści z zakupu mieszkania budowanego przez dewelopera (zdjęcia okolicy, zdjęcia z poszczególnych etapów budowy różnych budynków, etc., informacje o rozbudowie infrastruktury w okolicach budowy, etc.).
W social media szczególnie sprawdza się wideo – dlaczego? Dziś wszyscy się spieszą i chcą szybko przyswajać treści. Czytanie schodzi na drugi plan. Ponadto potencjalny klient „oswaja się” z Twoim głosem i twarzą, więc wybierając spośród kilku deweloperów będzie podświadomie kierował się po zapytania o ofertę właśnie do Ciebie.
Prowadzenie fanpage deweloper może uzupełnić prowadzeniem kampanii reklamowej oraz angażowaniem w swoje działania influencerów, którzy mogliby pomóc zwiększyć zainteresowanie ofertą dewelopera.
Public relations
Co to takiego?
„Public relations to kształtowanie stosunków społecznych danego społecznie działającego podmiotu z jego otoczeniem. Celem jest zatem zadbanie o dobry wizerunek i akceptację działań firmy w stosunku do konkretnej osoby, grupy osób bądź firmy.”
W branży deweloperskiej warto zadbać o wizerunek całej firmy jak i wizerunek poszczególnych inwestycji. Każdy budynek lub osiedle ma własne, odrębne zalety i właściwości, które warto zebrać w jedną całość i jako taką promować. Często inwestycje różnią się od siebie wizerunkiem lub charakterystyką i to, co może wyróżniać pierwszą inwestycję, drugiej już nie dotyczy.
Wizerunek firmy budujesz również będąc wiarygodnym. Możesz to zrobić pokazując w social media „wycieczki” na budowę. Warto nagrać kilka słów o tym, na jakiej inwestycji się znajdujesz, na jakim jest ona etapie, jak docelowo będą wyglądać jej poszczególne części. Klienci lubią wiedzieć co kupują, a mogąc obserwować proces powstawania będą na pewno wdzięczni za takie informacje.
Pomogliśmy? 🙂
Jeśli brakuje Ci czasu, by pomyśleć o social media możesz zlecić to nam. Z radością pomożemy!