Media społecznościowe w lokalnej firmie z Kawą i przy kawie

Media społecznościowe i lokalny biznes – czy to ma szanse się udać? Oczywiście, że tak, tylko musisz wiedzieć, jak ten temat ugryźć. Jeśli nie masz pojęcia od czego zacząć, skorzystaj ze szkolenia, które oferuje Anna Petynia-Kawa, CEO Agencji Kreatywnej „AjPiMedia”.

Trudno sobie dziś wyobrazić, że prowadzi się firmę i nie ma się konta biznesowego na Facebooku. Można rzecz,  że obecnie jest to jeden z podstawowych kanałów marketingowych, gdzie możemy pokazać kim jesteśmy, co oferujemy i dlaczego warto postawić akurat na nas. To także miejsce, gdzie możemy treści marketingowe tworzyć zupełnie za darmo. Możemy też wybrać opcje płatnych reklam, ale to on nas zależy ile chcemy wydać na promocję biznesu na Facebooku.

Instagram – miejsce, gdzie możesz całkiem na serio reklamować swoją firmę

Coraz więcej firm przekonuje się także do Instagrama. Wbrew pozorom nie jest to miejsce, gdzie  tylko sprawdza się totalny lifestyl, luz i zabawa. Okazuje się, że przestrzeń ta sprawdza się także dla poważnych i znanych producentów past do zębów, aparatów słuchowych czy… flebologów, czyli lekarzy, którzy zajmują się leczeniem żylaków.

Dlatego można z pełnym przekonaniem stwierdzić, że jeśli prowadzisz biznes w jakiejkolwiek branży to Instagram i Facebook to jedne z dwóch podstawowych narzędzi marketingowych. Oczywiście social media to także LinkedIn, Twitter, Pinterest, YouTobe, Tik Tok i jeszcze kilka innych, o których większość pewnie nie słyszała.

Korzyści, jakie dają social media w lokalnym biznesie

Social media sprawdzają się także wówczas, gdy prowadzisz małą lokalną firmę. Dlaczego?

  1. Oszczędność. Do social mediów możesz tworzyć treści zupełnie za darmo. Możesz pokazywać tam swoje produkty, informować o tym, co dzieje się w twojej firmie, edukować swoich klientów lub dostarczać im rozrywki – wszystko zależy od tego, jaki pomysł na content zrodzi się w twojej głowie.
  2. Jeśli chcesz rozpocząć płatne działania, nie musisz mieć od razu ogromnego budżetu. Co więcej, takie narzędzie, jak menager reklam, pozwoli ci za stosunkowo niewielkie pieniądze dotrzeć np. do osób mieszkającym na konkretnym osiedlu w danym mieście.
  3. Masz bezpośredni kontakt ze swoimi klientami. Na bieżąco możesz zapoznawać się z ich opiniami, które umieszczają w komentarzach pod postami.  Jest to cenne, ponieważ „od ręki” masz informacje o tym, czego potrzebuje twoja grupa docelowa i jak ulepszyć to, co masz już w ofercie. Z klientami możesz się także kontaktować w wiadomościach prywatnych, dzięki czemu zyskujesz dodatkowe miejsce na sprzedaż bezpośrednią. Jest to cenne, ponieważ „od ręki” masz informacje o tym, czego potrzebuje twoja grupa docelowa i jak ulepszyć to, co masz już w ofercie.
  4. Społeczność zebraną wokół twojej marki możesz także angażować poprzez grupy na Facebooku, a nowościach w twojej firmie informować w postaci wydarzenia. Tak, ta ostatnia możliwość daje szanse na budowanie zainteresowania np. nowym produktem, który premierowo pojawi się w twojej firmie w najbliższym czasie.
  5. Social media dają ci także możliwość tworzenia filmów i relacji na żywo. Warto wiedzieć, że np. Facebooku tego typu formaty premiuje wyżej niż zwykłe grafiki i treść pisaną.

Jak zacząć prowadzić działania w mediach społecznościowych w loklanej firmie?

Jeśli wymienione korzyści przekonały cię do tego, aby rozpocząć działania promocyjne w social mediach, a nie wiesz od czego zacząć, to znaczy, że powinieneś zgłosić się do Agencji Kreatywnej „AjPiMedia”, gdzie Anna Petynia-Kawa, CEO firmy, poprowadzi dla ciebie szkolenie „Media społecznościowe w lokalnej firmie”.

To zalet takiego „treningu” z doświadczoną social media menagerką należą:

– łączenie zdobytej wiedzy z praktyką. Podczas szkolenia będziesz miał szansę od razu wdrożyć w życie część wiedzy, którą zdobędziesz.

– szkolenie odbywa się w grupach, które liczą nie więcej niż 10 osób, dzięki czemu będziesz mógł swobodnie zadawać pytania.

– szkolenie trwa dwa dni, a co za tym idzie, wyczerpuje temat na „tu i teraz” do maksimum, więc nie łatwo będzie cię zaskoczyć nowościami.

Kim jest Anna Petynia-Kawa?

Anna Petynia-Kawa, prowadząca szkolenie „Media społecznościowe w lokalnej firmie”, to właścicielka Agencji Kreatywnej „AjPiMedia”, która rynek szeroko pojętego marketingu podbija już od ponad 7 lat.  Współpracowała m.in. z Teatrem im. Wandy Siemaszkowej wiodącymi markami na rynku polskim, firmami deweloperskimi i sieciami handlowymi. Współpracuje także z Letnią Akademią Filmową w Zwierzyńcu.

Jeśli więc chcesz, aby twoje social media chodziły jak w zegarku a do tego lubisz dobrą kawę, 😉 postaw na szkolenie „Media społecznosciwe w lokalnej firmie” u Anny Petyni-Kawy!