Obecne social media działają na prostej zasadzie interakcji. Komunikacja z odbiorcami jest rzeczą kluczową, o której nie wolno zapominać. Tworząc pewną społeczność, skupiasz środowisko ludzi, oczekujących twojej aktywności. Więź z internautą jest najważniejszym czynnikiem rozwoju Twojego konta, profilu, fanpage’a.
Cechą nadrzędną obecności danej marki w społeczności jest przede wszystkim kształtowanie i utrzymywanie pozytywnego wizerunku firmy. Jest to możliwe tylko dzięki świetnej relacji z odbiorcą, któremu zagwarantujesz nie tyle ciekawe treści, ale zbudujesz zaufanie, które stanie się fundamentem twojej marki.
„Jeżeli nie ma cię na Facebooku – nie istniejesz”.
Dosyć dobitne i mocne stwierdzenie, które jednak w świecie najnowszych mediów zawiera dużo prawdy. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z własną pasją, zakładasz bloga, jesteś na etapie tworzenia strony internetowej zadbaj o to, aby znalazło się również konto na Facebooku. Dlaczego? To medium to skarbnica wszelkich informacji jakie będzie mógł znaleźć o Tobie odbiorca. Świeżo napisany przez ciebie post, krótka informacja bądź ważny komunikat do przekazania, a czytelnik zawsze jest na bieżąco.
Wspomniany wyżej Facebook stanowi pewnego rodzaju drzwi do świata social media. Miejsce, w którym gromadzi się niewyobrażalna liczba potencjalnych odbiorców, klientów. Aby zyskać ich zaufanie oraz wypracować konkretną i obiecującą relację, należy stosować się do pewnych reguł. Jedną z nich jest regularność dodawanych wpisów oraz ciekawe ich przedstawienie. Liczy się pomysł oraz kreatywność. Innym decydującym czynnikiem jest wstępne ustalenie ilości dodawanych treści w ciągu dnia/tygodnia. Taki harmonogram ułatwi znacznie Twoją pracę. Informuj ich o pojawieniu się nowych wpisów, angażuj poprzez zadawanie pytań. Taki sposób łatwo przekonuje czytelnika do napisania komentarza. Niezmiernie ważną rzeczą są często zapominane hasztagi, które odgrywają potężną rolę jeśli chodzi o zasięgi.
Instagram – tylko obrazki?
Drugim najpopularniejszym medium jest Instagram. Narzędzie zespalające odbiorców, którzy cenią sobie informacje przekazywane poprzez zdjęcia/video. Komunikacja działająca na zasadzie dodawania zdjęć przynosi w niektórych branżach lepsze rezultaty. Dzieje się tak, ponieważ obraz/zdjęcie jest formą bardziej estetyczną, przejrzystą oraz szybszą w odczytaniu. Instagram umożliwia przedstawienie ciekawych, niekiedy śmiesznych sytuacji z życia codziennego autora. Cechą charakterystyczną w tym medium są wspomniane hasztagi. Pozwalają poszerzyć zakres odbiorców, docierają do szerszej grupy ludzi, dają możliwość oznaczenia jakiś produktów, które staną się prostą reklamą.
Krótkie teksty na Twitterze
Kolejnym przykładem jest Twitter. To co jest niesamowicie ważne przy prowadzeniu tego rodzaju medium, to zwięzła i krótka treść, niekiedy przedstawiona w formie skrótów. Twitter jest dosyć unikalnym miejscem w sieci, gdzie stawia się przede wszystkim na newsy bądź inne niezwykle ważne i atrakcyjne treści, które się nie powielają. Wymaga się sprawnego składania komunikatu, który przekaże tylko to, co najważniejsze w dalej chwili. Zamknięcie postu w 280 znakach to z jednej strony niemałe wyzwanie. Znaczącą rolę odgrywają tutaj hasztagi oraz zdjęcia wspomagające informacje. Dzięki niemu możesz obserwować influencerów i jako pierwszy dowiadywać się o ważnych wydarzeniach w swojej branży i na świecie.
Nowoczesny Snapchat
Następnym, a zarazem ostatnim medium jest Snapchat. Mimo, że znajduje się na końcu tego podziału, jest jednym z najszybciej rozwijających się i pozyskujących rzeszę użytkowników. Specyficzne miejsce/aplikacja, która pozwala na udostępnienie zdjęcia tudzież video. Jeszcze do nie dawna Snapchat funkcjonował na zasadzie 10 sekund. Najnowsze aktualizacje nieco zmieniły standardy, dając użytkownikom więcej czasu na przedstawienie swoich treści. Jest to aplikacja mocno stawiająca na dobry wizerunek marki, firmy. Snapchat pozwala na niesamowicie szybkie dotarcie z ważnym komunikatem do odbiorcy.
Wszystkie wymienione social media charakteryzują się innymi cechami, które jednak mocno się uzupełniają. Najważniejsze to systematyczność oraz ciekawy content, przyciągający uwagę.
A Ty, odnalazłeś już swoje miejsce w social media?
Martyna Kusak
Junior Copywriter
AjPi Media