Media społecznościowe – przydatne przy promowaniu biznesu czy nie?

Dziś niezwykle ważne jest, by firma/instytucja/NGOs zostawił swój trwały ślad w mediach społecznościowych. Przynajmniej większość ludzi prowadzących swoje biznesy – począwszy od małej regionalnej cukierenki z kremówkami, aż po wielkie koncerny produkujące np. smartfony – powinno dbać o tą formę komunikacji oraz kreowania wizerunku.

Niżej przedstawię cztery argumenty – odpowiedzi na pytanie „Dlaczego należy dbać o komunikację marki w social mediach?”:
1. Jest to łatwy sposób dotarcia do setek/tysięcy/milionów osób. Niestety, coraz więcej naszego życia przenosi się do sieci, np. życie towarzyskie. Zadowolony klient z pewnością polubi profil Twojej firmy, i tym samym sygnał jej istnieniu dotrze do kilkuset jego znajomych. (Uwaga! Ten mechanizm działa również w drugą stronę, z potrójną siłą rażenia! ;-)) Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, ile osób każdego dnia siada do Facebook’a, albo wrzuca focie na Instagramie. Wiele z nich może dzięki codziennemu korzystaniu z tych kanałów komunikacji dowiedzieć się o istnieniu Twojej firmy/instytucji/NGO/osoby!

2. W przypadku, gdy masz nieaktualizowaną na bieżąco stronę WWW, możesz przenieść komunikację z klientami na kanały społecznościowe. Ponadto – jeśli będziesz prowadził je w miarę na bieżąco, aktualizując treści co najmniej dwa razy w miesiącu – unikniesz ryzyka stwierdzenia przez potencjalnego klienta, że firma została zamknięta, czy zawiesiła działalność. Możesz wierzyć, bądź nie – wiele osób sprawdza na Facebook’u opinie o usługach/jedzeniu/obsłudze klienta, nim zakupi Twój produkt/usługę.

3. Skracasz dystans dzielący Cię od potencjalnego klienta/użytkownika. Tym samym pozwalasz mu na o wiele prostszą dla niego komunikację. W zależności od Twoich preferencji i tego, jakie postawisz sobie cele, możesz budować społeczność wokół swojej marki, albo postawić jedynie na cele czysto informacyjne i sprzedażowe.

4. Budujesz społeczność wokół swojej marki. Opowiadasz historię o jej produktach, tym samym umacniasz i kreujesz jej wizerunek wśród internautów, którzy są potencjalnymi klientami twojej firmy. Nigdy nie wiesz, kiedy któryś z nich będzie potrzebował usług/produktu, które oferujesz. Jeśli w tym momencie pomyśli o Twojej firmie, to Twój wielki sukces!

 

Gdy już zdecydujesz, że chcesz zaistnieć w którymś z mediów społecznościowych powinieneś wyznaczyć jedną osobę, która zajmie się wprowadzeniem tego tematu w życie. Czeka Cię żmudna walka o polubienia/obserwujących i powolne budowanie zasięgów. Zdecydowanie nie polecamy targetowania i uderzania w reklamę płatną. To sztuczne pompowanie zasięgów na Facebooku/Instagramie/itp… Dlaczego? O tym napiszemy w kolejnym wpisie. Do przeczytania!