Sklepy internetowe to bardzo prężnie rozwijająca się branża. Dzięki rozwojowi technologii dużo łatwiej jest trafić przez internet do potencjalnego klienta niż rozstawiając stragan na okolicznym targu. Sklep internetowy działa 24 godziny na dobę, więc wszystko co należy zrobić to w odpowiedni sposób wypromować sklep i produkty w internecie.
Bardzo pomocne w tym celu okazują się być media społecznościowe. Większość z nas, gdy słyszy to sformułowanie, ma na myśli Facebook. Owszem, jest to główne źródło komunikacji z potencjalnym klientem. Umożliwia dodawanie filmów i obrazów, a także reklam płatnych, o których już pisaliśmy w naszym blogu.
Potencjał Facebooka
Facebook jest prosty w obsłudze, a reklama w tym portalu jest stosunkowo niedroga. Większość sklepów internetowych korzysta z tej popularnej platformy, dlatego trzeba dbać o wysoką jakość materiałów tam publikowanych. Należy pamiętać, by reklama była skierowana do odpowiednich grup osób, aby nie rozproszyła się wśród tych użytkowników, którzy nie będą zainteresowani zakupem.
Pomaga w tym personalizacja, czyli taka konfiguracja reklamy, w której poszczególne elementy są bardzo dobrze dopasowane do odbiorcy (np. ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania).
W przypadku Facebooka i kampanii reklamowych warto wykorzystać platformę Marketing Automation, która pomoże Ci między innymi w dotarciu z właściwie spersonalizowaną reklamą do precyzyjnie dobranej grupy odbiorców.
Jako, że Facebook jako platforma reklamowo-społecznościowa jest już bardzo rozwinięty, to warto skorzystać z pomocy fachowca w tej dziedzinie. Nasza Agencja również świadczy takie usługi. Zapraszamy do konsultacji.
Większy potencjał social media
Warto na social media spojrzeć też z szerszej perspektywy i sprawdzić, co jeszcze można wykorzystać, aby rozwijać swój sklep Internetowy.
YouTube – tę powszechną platformę wideo możesz wykorzystać do tworzenia filmów instruktażowych, do tworzenia filmów edukacyjnych, a także do relacji na żywo.
Możesz także prowadzić filmy edukacyjne z ekspertami na temat swoich produktów lub usług. Nic nie angażuje klienta bardziej niż świadomość i rozumienie działania produktów lub usług.
Regularne prowadzenie transmisji na żywo na kanale sklepu pozwala zaistnieć w świadomości klientów oraz wzbudzić zaufanie poprzez merytoryczne omawianie zagadnień dotyczących produktów lub usług. Ciekawym pomysłem jest prowadzenie cyklicznego programu Q&A, opartego o najczęściej zadawane przez klientów pytania.
Możliwości Instagrama
Instagram-platforma, która przede wszystkim daje możliwość pokazywania swoich produktów lub efektów usługi. Należy pamiętać, aby zdjęcia zamieszczane na Instagramie były wykonane profesjonalnie. Najlepiej, aby były wykonane w naturalnym otoczeniu, w użytkowaniu. Zdjęcia powinny być nasycone i możliwe najjaśniejsze.
Można też wykorzystać możliwość dodawania krótkich filmików, aby pokazać przedmiot w ruchu. Należy pamiętać, aby nie dodawać pierwszych lepszych zdjęć produktów, wykonanych telefonem byle jak i byle gdzie. Najlepiej nawiązać współpracę z fotografem, który w zależności od potrzeb będzie wykonywał zdjęcia cyklicznie i utrzyma je w jednym tonie. Zadba także o odpowiednie dodatki i charakteryzację.
Drugim bardzo cennym elementem Instagrama jest możliwość dodawania relacji Instastory dostępnej przez kolejne 24 godziny. Pozwala na bieżąco pokazywać życie sklepu internetowego, ilości pakowanych zamówień, relacje w zespole. Dzięki temu można budować relację ze swoimi potencjalnymi klientami odpowiadając na ich pytania z wiadomości, uprzedzać o planowanych promocjach czy nowościach w sklepie.
Kolejną bardzo pomocną dla sklepów internetowych funkcją Instagrama jest Instagram Checkout, dzięki której produkty oznaczone w postach szybko i bezproblemowo kupisz na Instagramie bez konieczności wychodzenia z aplikacji.
Z perspektywy użytkownika oznacza to szybsze i wygodniejsze zakupy online na smartfonie. Z punktu widzenia właściciela sklepu – szansa na obniżenie kosztu konwersji z Instagrama oraz możliwość pokazania, że sklep nadąża za najnowszymi trendami. Najmniejsze sklepy (oferujące np. rękodzieło) będą w ogóle mogły przenieść się w całości na Instagram.
O czym należy pamiętać prowadząc sklep internetowy i promując go w social mediach?
Pojęcie „im więcej tym lepiej” w przypadku social mediów odeszło dawno do lamusa.
Konta, które wrzucają dużo postów są uznawane za rozprzestrzeniające SPAM, dlatego ważne, aby posty w social mediach były przemyślane i merytoryczne. Zasypywanie odbiorców byle czym może skończyć się brakiem zasięgów i utratą czasu. Należy zadbać również o kwestie wizualne, aby sklep był czytelny i przyjemny w odbiorze. Na ile to możliwe powinno się utrzymywać w podobnym tonie stronę internetową sklepu, Facebook i Instagram, aby tworzyć w ten sposób tak zwaną Identyfikację wizualną. Podobnie wizytówki, ulotki, plakaty itp.