W celu zainteresowania użytkowników Facebooka daną marką można używać różnych formatów Facebooka. By uniknąć często pomijanych grafik, a stworzyć coś co przyciągnie uwagę i zatrzyma użytkownika na dłuższą chwilę warto bliżej się im przyjrzeć.
ZDJĘCIE – Niezależnie od branży zdjęcia tworzą świadomość marki. Można użyć angażującej grafiki, infografiki lub ciekawego cytatu, aby skierować uwagę na post i opis zdjęcia. Ciekawszą formą jest dodawanie zdjęć przedstawiających pracowników, etapy pracy nad produktem, półfabrykaty, linii produkcyjnej i wszystkiego, co może zainteresować potencjalnego klienta. Takie obrazy wzbudzają większe zaufanie do firmy.
WIDEO – Ta forma daje całe spektrum możliwości. Począwszy od krótkiego nagrania z zaplecza firmy, aż po wywiady, relacje ze szkoleń, konferencji, premier produktów i gal wręczania nagród. Często pokazywany jest proces powstawania produktów lub proces przebiegu usługi aż po efekt końcowy. Wideo ubogacone w opisy lub narrację pozwala uświadomić i edukować oglądających i wzbudzić potrzebę zakupu. Należy podkreślić, że bardzo ważne jest dodawanie napisów, ponieważ wielu użytkowników trafia na reklamy na Facebooku w sytuacji, która nie pozwala otworzyć materiału z dźwiękiem.
KARUZELA – To nic innego jak zestaw grafik lub zdjęć (maksymalnie 10 w jednej reklamie), które użytkownik może dowolnie przesuwać. Dzięki temu zatrzymuje się na dłużej i sprawdza co firma ma do zaoferowania. Warto zastosować karuzelę szczególnie podczas reklamy produktów, ponieważ umożliwia ona dodanie krótkiego opisu i ceny do każdego z nich, a także pozwala przekierować użytkownika na stronę sklepu.
POKAZ SLAJDÓW – Bardzo ciekawa forma reklamy szczególnie doceniana przez artystów/twórców. Pozwala umieścić kilka obrazów w jednej reklamie i podłożyć do niego dźwięk. Pokaz slajdów można stworzyć z już zgromadzonych w Galerii Facebooka zdjęć lub dodać nowe. Może on trwać do 50 sekund. Podkład muzyczny jest do wybrania z bazy, ale można również wgrać swój.
COLLECTION ADS – Łączy powyższe formy, ponieważ składa się z jednego głównego obrazu, pokazu slajdów lub filmu i czterech powiązanych miniatur. Dzięki temu pokazuje szersze spektrum oferty, a dodatkowo umożliwia użytkownikom oglądanie jej bez opuszczania Facebooka. Zainteresowanych przeniesienie na stronę umożliwiającą zakup. Forma dostępna na urządzenia mobilne.
REKLAMY Z KANWĄ – Forma zdecydowanie potrzebna na urządzenia mobilne. Pozwala połączyć wszystkie formy reklam dostępne na Facebooku i wyświetlanie ich na urządzeniach mobilnych. Ponadto umożliwia przechodzenie z grafiki na konkretną stronę, która zostanie wskazana przy tworzeniu kanwy. Zaletą jest również szybkie ładowanie i większe angażowanie oglądających ze względu na pokazywanie im obrazów na pełnym ekranie, przez co stają się niewątpliwie dużo ciekawsze. By stworzyć kanwę wystarczy skorzystać z gotowych szablonów Facebooka, których spektrum się ciągle powiększa.
REKLAMA DYNAMICZNA – Reklama dynamiczna umożliwia stworzenie reklamy automatycznej z katalogu produktów. Niezbędne jest jednak posiadanie katalogu produktów, na podstawie którego reklama za pomocą uprzednio stworzonego algorytmu będzie mogła się tworzyć. Może mieć formę pojedynczego obrazu, jak i karuzeli. Do utworzenia reklamy dynamicznej niezbędny jest Piksel Facebooka lub SDK Facebooka. Będzie wyświetlała się osobom potencjalnie zainteresowanym ora tym, którzy już odwiedzili witrynę.
REKLAMA KONTAKTOWA – Skierowana na pozyskiwanie kontaktów. Jednocześnie umożliwia bezpośredni kontakt użytkownika z firmą poprzez tę reklamę. Opiera się na formularzu, który pozwala zebrać podstawowe dane o potencjalnych klientach i lepiej poznać ich preferencje zakupowe oraz dostosować dzięki temu ofertę do rynku.
CIEKAWOSTKA:
Pamiętaj, aby zoptymalizować materiał wideo pod kątem urządzeń mobilnych, ze względy na fakt, że 75% użytkowników Facebooka korzysta z niego właśnie przez urządzenia mobilne
Zaplanuj Wyciszenie wideo przy starcie i dodaj napisy
Pokaż markę lub produkt w ciągu pierwszych 3 sekund, w tym na miniaturze wideo
Przyciągnij uwagę materiałem wideo w ciągu pierwszych 3 sekund filmuReklama na Facebooku
Pokaż zalety danego produktu w atrakcyjny sposób
Podaj informację, czego może spodziewać się użytkownik po przejściu na stronę docelową lub dokonaniu innej akcji w zależności od celu kampanii
Dodaj w reklamie wezwania do działania np. „Dowiedz się więcej”.
Pamiętaj o tekście na grafikach – nie może być go więcej niż 20%, inaczej algorytm Facebooka może ograniczyć zasięgi kampanii.
Powodzenia!
Zespół AjPi Media