Dlaczego warto promować e-commerce w mediach społecznościowych w czasach pandemii?

Od wiosny 2020 roku nastąpił absolutny BOOM na media społecznościowe, sklepy internetowe i profile firm w internecie. Mamy pełne ręce pracy! Bardzo cieszymy się, że tak chętnie wybieracie naszą pomoc, ale chcielibyśmy przyjrzeć się bliżej temu, co kieruje firmami w podejmowaniu decyzji o wejściu do świata social mediów. 

Co to jest Social Media Marketing?

 

Im bardziej rozwija się technologia, tym bardziej rozwijają się social media. Widać to po ilości powstających filmów. Dawniej były to artykuły, blogi i strony internetowe. Dziś to całe setki godzin darmowej wiedzy udostępnianej na platformach internetowych, tysiące reklam i cały przekrój relacji na żywo

Działania sprzedażowe oraz generowanie ruchu na różnych platformach internetowych nazywamy pojęciem Social Media Marketing. Służy on do promocji marki stosunkowo tanimi metodami. Ponadto pozwala na łatwe i bezpośrednie utrzymanie kontaktu z grupą docelową. W dobie kryzysu, gdzie przedsiębiorcy oszczędzają lub nie mają funduszy na drogie reklamy jest to idealne rozwiązanie, które może uratować niejedną zagrożoną firmę. 

Portale społecznościowe zazwyczaj są darmowe. Utrzymują się głównie z reklam. Udostępniają swoją wirtualną powierzchnię reklamową, gdzie przedsiębiorcy i duże korporacje wykupują swoje miejsce. Reklamy te charakteryzują się tym, że posiadają duże możliwości targetowania reklam, co jest bardzo korzystne dla marketerów.

Platformy Social Media takie jak Facebook czy Snapchat tworzą nawet specjalne poradniki dla firm jak mogą wykorzystać ich przestrzeń do stworzenia skutecznej reklamy. Również TikTok, najnowsza i szybko rozwijająca się platforma social media uruchomił narzędzie „TikTok Adds”.

Dlaczego teraz, w dobie pandemii Twoja firma musi być obecna w social mediach?

 

Zauważ, że ulicami przechodzi coraz mniej osób. Ludzie nie chodzą na studia, nie chodzą do szkoły ani pracy, bo pracują zdalnie. No wiadomo – nie wszyscy, ale spora większość społeczeństwa „została w domu”. Statystycznie jest więc mniejsza szansa, że ktoś zobaczy reklamę na billboardzie. Wszyscy teraz korzystają z telefonu i laptopa. Jest to tak bardzo obecne jak nigdy dotychczas. Powiedzenie „jeśli nie ma Cię na Facebooku – nie istniejesz” nabiera więc nowego znaczenia. 

Jeśli w sieci znajdują się teraz „wszyscy”, to znaczy że są tam też nasi potencjalni klienci. Nie ma możliwości, aby nas tam nie było. Sieci społecznościowe są łatwo dostępne, darmowe i proste w użytkowaniu. Oznacza to, że obecny czas i pandemia jest wielką szansą dla tych, którzy do tej pory opierali się przed wejściem ze swoim produktem do świata wirtualnego. 

W 2019 roku niemal 60% Europejczyków deklarowało aktywne korzystanie z mediów społecznościowych. Statystyki mówią same za siebie — jest  to ogromny obszar do poszukiwania klientów. 

Jak zatem wykorzystać potęgę social mediów?

Różne platformy mają różną specyfikę. Jedne nastawione są na reklamę i zrzeszanie ludzi, jak Facebook, inne na wideo – jak YouTube czy TikTok.  Dlatego, zanim zdecydujesz się na założenie konkretnych portali, ustal, które z nich będą najbardziej pasowały do Twojej firmy. Innej formy komunikacji będzie wymagał sklep z zabawkami, a innej specjalista dietetyk.

Jakie możliwości dają media społecznościowe?

  • Pomagają w tworzeniu pozytywnego wizerunku marki. Dzięki nim możesz w tani i bezpośredni sposób informować odbiorców o kampaniach i akcjach, w których uczestniczy Twoja firma. Podniesie to wizerunek marki.
  • Umożliwiają tworzenie i wymianę treści. Powoduje to bezpośredni kontakt z odbiorcami i pozyskiwanie w ten sposób klientów lub odpowiadanie na opinie. Wzbudza także zaufanie i powoduje zacieśnianie więzi marka-klient. 
  • Pozwalają na szybką reakcję na feedback od klientów. To dzięki komentarzom i funkcji bezpośrednich wiadomości na fanpage.
  • Tworzą społeczności. Dzięki aktywnemu prowadzeniu kanałów social media można tworzyć grupy zamknięte dla stałych klientów. To rozwiązanie sprawdza się również, gdy produkujesz dla niszowej branży i potrzebujesz skupić odbiorców w jednym miejscu. Dzięki tworzeniu grup możesz być z nimi w stałym kontakcie i reagować na ich potrzeby.
  • Generują oszczędności dzięki niedrogim reklamom i ich analizom. Darmowy zasięg zapewnia możliwość udostępniania 

 

W zależności co chcesz osiągnąć powinieneś używać różnych platform. 
Na przykład: sprawne korzystanie z Instagrama może Ci pomóc w reklamowaniu produktów i pozyskiwaniu nowych klientów. Nawiążesz także bezpośredni kontakt z odbiorcami poprzez nagrywanie tam relacji „Instastory”. Z kolei LinkedIn może Ci ułatwić poszukiwania partnerów biznesowych czy pracowników. YouTube uplasuje wizerunek marki na półce ekspertów w swojej dziedzinie i wzbudzi wiarygodność. Facebook pozwoli targetować klientów. Dlatego zanim zdecydujesz się na prowadzenie konkretnych platform mediów społecznościowych zapoznaj się z ich specyfiką.

Jeżeli nie masz na to czasu lub wszystko co czytasz jest dla Ciebie „czarną magią” napisz do nas, a my dobierzemy odpowiedni zestaw narzędzi, by pomóc Twojej firmie rozwinąć skrzydła podczas korona-kryzysu.