Blog, a istnienie w Social Mediach

Może się wydawać, że wystarczy wrzucać codzienne jeden post ze zdjęciem swojego produktu, lub efektu usługi na Instagram i dodać do niego dziesiątki hasztagów, aby dotrzeć do nowych klientów, ale czy na pewno? Czy to możliwe, że wrzucone hasztagi i ciągłe pokazywanie zdjęć podobnych produktów zainteresują klienta? Pewnie początkowo tak. Znajdą się zachwyceni fani rzemiosłem danej firmy, ale nie na długo. Klient potrzebuje nowości, wiedzy i merytorycznych informacji.

Co napisać klientom ?

Oprócz zdjęć swoich narzędzi czy efektów pracy warto opisać w swoich tekstach klientom:
1. Po co jest dany produkt/zabieg/usługa?
2. W jaki sposób został wykonany?
3. Jakie problemy rozwiązuje? Jakie korzyści można dzięki niemu uzyskać?
4. Jak można zadbać o utrzymanie efektu lub przedłużenie działania tego, co zostało zrobione przez usługodawcę. W jaki sposób używać dany produkt, aby jak najdłużej służył klientowi.
5.  Jakie ma cechy? Co wyróżnia usługę/produkt na rynku?

Sprawdzonym i skutecznym sposobem jest wykorzystanie do tego strony internetowej i BLOGA. Można na nich obszernie i precyzyjnie opisać swoje zabiegi, usługi i produkty.

Dziś podobnych rzeczy na rynku jest dziesiątki. Trudno wyróżnić się z tłumu, a klienci szukają czegoś wyjątkowego. Często sprawdzają, czym dany produkt różni się od produktu X, który jest z pozoru taki sam. W tym celu potrzebują oni wielu szczegółowych informacji, które dokładnie sprawdzają. Szukają tego tam, gdzie jest wszystko – w Internecie. Jeśli trafi na konto firmy, która w interesujący sposób opisze to, co oferuje prawdopodobnie kupi ten produkt/usługę.

Warto pisać ponieważ blogi mają większy o 63% wpływ na decyzje o zakupie niż prasa drukowana.

UWAGA! 70% Klientów ufa bardziej firmowym artykułom, niż firmowym reklamom!

BLOG NA STRONIE WWW – OD CZEGO ZACZĄĆ?


1. Zadbaj o miejsce dla nowych treści na swojej stronie www.

Jeśli posiadasz już swoją stronę www, wystarczy, że umieścisz na niej dodatkową zakładkę, w której będziesz publikować artykuły. Jeśli dopiero planujesz jej założenie, zadbaj o własną domenę. Należy zaznaczyć, że jej posiadanie uwiarygadnia firmę. Pokazuje, że właściciel bloga poważnie podchodzi do tematu i można mu zaufać. Własna domena jest płatna, ale są to koszty od kilku do kilkudziesięciu złotych w zależności od usługodawcy.

Kolejnym ważnym elementem jest hosting, czyli dom dla twojego bloga – miejsce, gdzie zapisywać się będą informacje – czyli przestrzeń na serwerze. Na rynku jest wiele firm oferujących swoje przestrzenie na dyskach, a koszty również uzależnione są od czasu na jaki wynajmuje się miejsce, wielkości strony oraz od usługodawcy.

Niezbędne jest również dobranie kolorów oraz czcionek i grafiki na swojego bloga. Można to zlecić firmie zewnętrznej, która zadba od a do z o wizerunek bloga, aby uniknąć straconego czasu i uzyskać ciekawy i schludny efekt.


2. Zaplanuj tematykę i częstotliwość wpisów na blogu

To ważne, aby publikować regularnie. Jest wielu odbiorców, którzy na dobre związują się z marką i stają się jej fanami. Takie osoby chętnie będą czytały nowinki z branży, więc warto przyzwyczaić te osoby do regularności swoich publikacji.

Kolejny element jest najważniejszy – treść. Należy wiedzieć o czym chce się pisać. Najlepiej pisać o tym, czego jest w Internecie mało.

Może jako kosmetyczka lub fryzjerka spotkałaś się z nietypowym rodzajem skóry czy włosa. Może jako mechanik samochodowy miałeś wyjątkowy przypadek zagadki do rozwiązania. To są elementy warte uwagi, bo to one mogą komuś pomóc.

Przykład:

Jeśli prowadzisz firmę wykończeniową możesz pisać o tym, jak położyć nietypowy kształt płytek lub zrobić trudną bryłę podwieszanego sufitu. Jak pozyskać wyjątkowe okleiny, które ostatnio zażyczył sobie klient, a okazały się być dostępne dopiero w Hiszpanii.

Warto prezentować trudności, które spotykają branżę oraz innowacyjne rozwiązania jakie firma wprowadziła na rynek.

Można też pisać o tym, jak dbać o produkt lub usługę. Prezentować sposoby renowacji domowej niektórych elementów stworzonych przez firmę, a także domowe sposoby rozwiązania wielu małych problemów, z którymi zmaga się branża.

Do pisania bloga można użyć także narzędzi, które oferuje Google. Będą one pomocne w opracowywaniu grafiki, planowaniu publikacji, poszukiwaniu tematów wpisów, czy też pozyskiwaniu klientów z wyszukiwarki. Opiszemy je w następnym artykule.

Czy warto poświęcić czas lub oddelegować pracownikowi zadanie pisania BLOGA? Gdyby nie było warto – nikt by tego nie robił. Polecamy to sprawdzić!