Aplikacje mobilne są obiektem zainteresowań firm z niemalże każdej branży. Liczba urządzeń mobilnych oraz ich popularność wśród użytkowników niesie za sobą ogromny potencjał, który warto wykorzystać. Jeśli chcesz przenieść działalność swojej firmy do kanału mobilnego, uzyskać przewagę konkurencyjną, wyróżnić się na rynku to z chęcią podejmiemy się wyzwania, które przed nami postawisz.
Co należy zrobić, aby stworzyć aplikację wyróżniającą się na tle innych, wykorzystując jednocześnie niesłabnący potencjał popularności urządzeń mobilnych?
Według najnowszych danych w AppStore i Google Play znajduje się ponad 5 milionów aplikacji do pobrania. Taka liczba pozwala przypuszczać, że każdy właściciel jednego z ponad 2 miliardów smartfonów na świecie znajduje tam coś dla siebie.
Aplikacje mobilne są najczęściej kojarzone z daną marką lub produktem. Tworzenie takiej aplikacji ma sens tylko wtedy, gdy odpowiada ona realnym potrzebom i oczekiwaniom jej przyszłych użytkowników. Przykładem mogą tutaj być serwisy społecznościowe, bankowe, komunikatory, czy wciąż popularne gry. Aby wybić się ponad konkurencję pomysł na stworzenie aplikacji dla Twojej firmy musi być unikatowy i czymś więcej, niż to, co użytkownicy do tej pory poznali.
Sam proces projektowy nad aplikacją obejmuje trzy główne filary prac:
- Przemyślane zaprojektowanie aplikacji pod kątem grupy docelowej (konsumentów lub pracowników).
- Zweryfikowanie koncepcji i późniejszego projektu poprzez badania z użytkownikami, dzięki czemu dowiesz się, które elementy wymagają usprawnień, a które pozwalają użytkownikom na realizację zadań.
- Udostępnienie aplikacji użytkownikom, analizowanie sposobu jej użycia, utrzymanie oraz rozwój.
Projektując aplikację mobilną nie możesz zapominać o specyficznych cechach systemów operacyjnych, z jakich korzystają użytkownicy smartfonów. Tylko dzięki zachowaniu spójności pomiędzy tymi systemami, a Twoją aplikacją pozwolisz swoim odbiorcom na swobodne i bezproblemowe korzystanie z aplikacji. Ważne jest też, aby przeprowadzać, jak największą ilość testów, dzięki którym unikniesz ryzyka nieprzystosowania produktu do oczekiwań potencjalnych klientów.