Reklama płatna szansą na zwiększenie popularności w mediach społecznościowych?

Jest wiele sposobów, aby zainteresować nowe osoby ofertą naszej firmy. Można to zrobić bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Tylko jak? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które mogą okazać się pomocne przy tworzeniu jakiegokolwiek wpisu w social media.

W poprzednim wpisie zastanawialiśmy się, czy media społecznościowe bywają pomocne przy promowaniu biznesu. W czterech punktach odpowiedzieliśmy sobie na to pytanie twierdząco.

Dziś kontynuujemy temat i przyglądamy się bliżej, w jaki sposób social media będą pomocne w tworzeniu pozytywnego wizerunku firmy oraz jak możemy skutecznie dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów. Czy płatne promowanie postów na Facebooku, bądź innym portalu społecznościowym jest rzeczywiście opłacalne i konieczne?

Każda szanująca się firma powinna posiadać fanpage na portalu społecznościowym. Czasy są teraz takie, że nie ma praktycznie osoby, która by z tego rodzaju środka komunikacji nie korzystała. „Bycie w sieci” zwiększa rozpoznawalność firmy, dlatego tak ważna jest umiejętność publikowania wartościowych postów, które nie tylko będą wrzucone w Internet, ale sprowadzą nam większą liczbę nowych klientów.

Wiele osób rozczarowuje się po pierwszych wrzuconych postach: zerowa liczba lajków, zasięg minimalny, odzewu brak. Jak zapobiec takiej sytuacji i nie zrażać się w budowaniu stałego miejsca w mediach społecznościowych?

Nic tak nie przyciąga uwagi, jak dobre zdjęcie. Obraz przykuwa uwagę potencjalnego odbiorcy, który zainteresowany nim, dopiero w dalszej kolejności przeczyta nasz wpis. Dlatego przed publikacją wpisu warto zadbać, o jak najlepszą jakość naszych zdjęć. Nie musimy być od razu profesjonalistami. Odrobina kreatywności i pomoc prostych w obsłudze programów graficznych potrafią czynić cuda!

Warto pokusić się także o nagranie krótkich filmików, które przedstawią to, co chcemy zaoferować naszym klientom. Zaleca się, aby nie odsyłać tylko i wyłącznie do linków na YouTube. Film można wgrać bezpośrednio na tablicę naszego fanpage’a.  Zwiększy to popularność danego wpisu.

Należy pamiętać także, aby bezmyślnie nie wrzucać wszystkiego, co przyjdzie nam do głowy. Wpis, nawet jeśli będzie zawierał dosłownie jedno, dwa zdania musi być dokładnie przemyślany. Tworząc go najlepiej zastanówmy się, czy takie a nie inne informacje chcielibyśmy przeczytać będąc potencjalnym klientem i czy wnoszą one coś do naszego życia. Odpowiedź nasunie się sama.

Kluczowe jest to, aby prowadzić fanpage z pełnym zaangażowaniem. Żaden wpis nie powinien pojawiać się przypadkowo. Ma on mieć jakikolwiek sens, nawiązywać do tego, co posiadamy w ofercie. Chwalmy się tym, co nas wyróżnia oraz nie zapominajmy odpisywać na wszelkie zapytania.

Jeśli weźmiemy sobie do serca tych kilka rad i cierpliwie będziemy dążyć do celu – sukces murowany! Ważne aby mieć pomysł na siebie i swoją firmę. Nie musimy od razu słono za to płacić! Wystarczy ruszyć głową i zadbać o swojego fanpage’a. Powodzenia!

Justyna Konarska