Media społecznościowe w salonie kosmetycznym/fryzjerskim

Z usług kosmetycznych i fryzjerskich korzysta większość Polaków. Jest to branża, która zawsze znajdzie klienta. To też skłania wiele kobiet i mężczyzn do założenia swoich salonów, co powoduje sporą konkurencję na rynku. Trzeba wiedzieć jak się wyróżnić. W tym artykule postaramy się przybliżyć Wam kilka podstawowych kroków, które powinniście postawić w świecie social mediów.

Fanpage – Wirtualna wizytówka Twojego salonu

Fanpage to strona na Facebooku, która pozwala dzielić się informacjami o bieżącej działalności firmy, udostępnić cennik usług, wkleić zdjęcia salonu i precyzyjnie wskazać potencjalnym klientkom jego lokalizację oraz dane kontaktowe. Jednak strona na FB to znacznie więcej: to możliwość nawiązywania relacji z potencjalnymi klientkami – chociażby poprzez organizowanie konkursów, udzielanie porad pielęgnacyjnych czy tzw. real time marketing (gdy reagujesz w czasie rzeczywistym na popularne wydarzenia wplatając w to swoją markę).

Dobrze uzupełniony profil salonu kosmetycznego na Facebooku z bogatą ilością informacji i zdjęć, regularnie prowadzony ma szansę wysoko uplasować się w wyszukiwarce Google. I to całkowicie za darmo! Dzięki temu po wpisywaniu określonego hasła w wyszukiwarce Wasz salon wyświetli się jako jeden z pierwszych z propozycją oferty.

Przyjrzyjmy się kilku zaletom Fanpage. Może one skłonią Cię do założenia własnego!

1. Całkowicie darmowe założenie oraz podstawowe funkcje. Płatne są dopiero opcje rozszerzone jak np. kampanie reklamowe.

2. Zyskujesz gotowe, proste w obsłudze, intuicyjne narzędzie do promocji swojej marki, bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu marketingu i reklamy

3. Posty publikowane na fanpage’u możesz udostępniać na swoim profilu prywatnym. Dzięki temu Twoi znajomi będą mogli na bieżąco śledzić dokonania Twojej firmy.

4. Jeśli dopiero planujesz założenie firmy, możesz już zacząć prowadzić fanpage, publikując efekty swoich prac robionych w zaciszu domowym, hobbystycznie. Będzie to budowało bazę potencjalnych klientów już przed  oficjalnym startem działalności kosmetycznej.

5. Fanpage umożliwia wchodzenie w bezpośrednie interakcje ze swoimi potencjalnymi klientami, uczestnictwo w dyskusjach, dołączanie do grup specjalistycznych oraz komunikowanie się poprzez wiadomości prywatne

6. Strona na fb pomoże Ci też w przekierowaniu ruchu na bloga, czy własną stronę www, gdy już się na nią zdecydujesz – posty publikowane na fanpage mogą Ci skutecznie w tym pomóc

7. Budując fanpage rozwijasz swoją wiedzę z zakresu PR i marketingu – chcąc ulepszać własną stronę, oglądasz strony konkurencji i poprzez obserwację masz możliwość uczyć się od najlepszych w branży.

 

Czy wobec tego warto? 

Podsumowując powyższe zalety należałoby stwierdzić, że jest to najlepsza forma reklamy dla małych i dużych salonów kosmetycznych i fryzjerskich. Prowadząc taki fanpage samodzielnie najłatwiej będzie rozpoznać potrzeby klientów i dostosować do tego treści publikowane na stronie.

Doświadczenie w pracy z klientem na co dzień można w prosty sposób wykorzystać budując fanpage na Facebooku poprzez chociażby udzielanie ogólnych porad dotyczących skóry czy włosów. Klient, który przyzwyczai się do konkretnych i pomocnych porad publikowanych na danym fanpage, znając kompetencję i widząc wiedzę pracowników tego salonu może zdecydować się również skorzystać z usług tego salonu. Warto do wykorzystać! Bierzcie się do pracy i rozwijajcie skrzydła swoich salonów w social mediach!