Jak wideomarketing może pomóc Twojej firmie?

Często, gdy firma zaczyna zauważać spadek obrotów lub chociażby brak wzrostu i stagnację zaczyna rozumieć, że trzeba coś zmienić. Pojawia się wtedy panika i szukanie rozwiązań po omacku, często upatrując ostatnią nadzieję w reklamie. Następuje wówczas określenie budżetu i wybranie sposobu reklamy, aby szybko podbić obroty. Jeśli reklama określonego typu utrzymywana jest przez kilka miesięcy generuje to koszt stały. Zastanówmy się czy to koniecznie?
Czy istnieją sposoby, które niewiele kosztują, a mogą na stałe przywiązać do marki klientów?

 

A może Video?

Niewątpliwie jednym z takich sposobów jest wideomarketing. To tania i skuteczna metoda, która zyskuje na popularności do tego stopnia, że wyprzedza wszystkie pozostałe formy contentu. Nie trzeba się długo zastanawiać, dlaczego tak jest. Ludzie są leniwi lub zabiegani. Przeciętnemu odbiorcy znacznie łatwiej poświęcić 3 minuty na interesujący film niż 15 minut na przeczytanie tekstu. Wideo to krótka forma, która nie wymaga od nas dużego zaangażowania. Jest łatwo przyswajalna.

 

Korzyści z Video

Poprzez wideo stajesz się rozpoznawalną osobą. Prezentowane na wideo produkty lub pokazanie świadczenia usługi zapada głęboko w pamięć. Odbiorcy przyzwyczajają się do Ciebie. Wiedzą jaki głos ich spotka, gdy przyjdą po usługę lub produkt do Twojej firmy. Wiedzą z kim mogą mieć do czynienia, jeśli na wideo zostaną przedstawieni pracownicy firmy. Oswajają się ze stylem bycia osób, które będą mu w czymś pomagać. To sprawia, że klient szybciej decyduje się na zakup, ponieważ już nie ma tej bariery niepewności, która sprawia, że odwleka swoją decyzję. Nie muszę chyba dodawać standardowego, że „im wcześniej sam skorzysta, tym szybciej poleci dalej”.

Video daje możliwość natychmiastowego przedstawienia dużej ilości informacji w szybki i przystępny sposób. Rozejrzyj się sam, ile materiałów video, można obejrzeć w internecie.

 

Formy Video

Wideoblog – dzięki tej formie, możesz przekazywać w prosty i szybki sposób to, co chcesz przekazać o swoich produktach lub usługach dodając filmy na bloga.

Poradniki – Ta forma jest szczególnie ceniona przez słuchaczy. Przykładem może być firma ze środkami czystości, która prowadzi poradniki o tym jak pozbywać się różnego rodzaju zanieczyszczeń.  Klient korzysta z tej wiedzy, a zaufanie zbudowane poprzez pokazanie jej w profesjonalny sposób wraca w postaci zakupów.
Webinary – pisaliśmy o nich już na naszym blogu:
http://ajpimedia.pl/webinaria-czym-sa-i-co-umozliwiaja/
To spotkania online z określoną grupą osób, gdzie możesz podjąć dowolny temat.
Recenzje – Filmy, które w rzetelny sposób opisują działanie i zastosowanie poszczególnych produktów są bardzo popularne. Pokazanie działania produktu w czasie rzeczywistym, jego możliwości oraz porównanie z konkurencją może sprawić, że to właśnie na Twój produkt zdecydują się Klienci.

Unboxingi – forma ulubiona przez youtuberów. Tworząc unboxing prezentujesz cały proces dostarczania przesyłki do klienta, sposób spakowania produktów itd. Możesz pokazać cały proces pakowania produktu aż do momentu wysyłki lub podarować paczkę popularnej osobie i poprosić, by pokazała otwieranie na swoim kanale lub koncie na Fb lub Instagramie.

 

Jak zacząć wideomarketing?

W zależności, którą formę wideo wybierzesz, potrzebujesz innych rzeczy do tworzenia wideo.

Na początek najprościej będzie użyć telefonu z dobrym aparatem. Z czasem warto dokupić oświetlenie, tła czy niewielką kamerę albo lustrzankę.

Jeżeli chcesz nagrywać wideo, które pokaże proces świadczenia usługi możesz kupić sobie lampę – ring na telefon, która pomoże oświetlać scenę. Niezwykle ważny okaże się także mikrofon krawatowy. Dźwięk to druga najważniejsza rzecz w tworzeniu wideo, zaraz po obrazie.
Jeśli zależy Ci natomiast na przekazywaniu wiedzy bezpośrednio do kamery poprzez mówienie, to warto wyposażyć się w statyw na telefon. Możesz kupić taki, który ma wbudowaną lampę, by dodatkowo oświetlał Twoją twarz. Jeśli nie dysponujesz miejscem do nagrywania w ładnym świetle dziennym, możesz kupić softbox.
Są to tanie rozwiązania, które pozwolą na stosowanie długotrwałej, przywiązującego klienta do marki reklamy wideo.

Zespól AjPiMedia Anna Petynia
Monika Adamczyk